
Najpierw PKO Bank Polski, a teraz mBank – obie instytucje uruchomiły platformy zajmujące się handlem samochodami. Klienci mogą zakupić nie tylko nowe pojazdy, ale także sprawdzone auta z drugiej ręki. Samochody można zakupić przez internet z dostawą do domu.
W bankach możemy już nie tylko liczyć na finansowanie, ale także korzystać z różnego rodzaju platform zakupowych, programów lojalnościowych, usług podatkowych, ubezpieczeń, a ostatnio zakupu samochodów.
Samochód z dostawą do domu
W wakacje grupa kapitałowa PKO Banku Polskiego uruchomiła pierwszą na rynku bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket. Jest ona zintegrowana z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami. Bank proponuje różne formy finansowania zakupu auta. Klient może wybrać wynajem długoterminowy, leasing dla firm lub pożyczkę na zakup auta.
Teraz sprzedażą samochodów nowych i używanych zajął się mBank. W tym celu uruchomił platformę mAuto.pl. Oferta kierowana jest do przedsiębiorców, którzy mają do wyboru samochody nowe i używane. Bank proponuje im leasing i wynajem długoterminowy. Atutem samochodów poleasingowych ma być pewny stan techniczny. Są to pojazdy pochodzące z polskich salonów, które miały tylko jednego właściciela. Oferowane są z gwarantowanym przebiegiem, a także z ekspertyzą rzeczoznawców z firmy Dekra. Wśród samochodów poleasingowych dostępne są również te tzw. „wzorowe”, o niskim przebiegu i w idealnym stanie, praktycznie nieodbiegającym od fabrycznie nowych – informuje mBank.
Podobnie jak w PKO BP, także i tu klient ma do wyboru kilka form finansowania auta. Samochody można kupić za gotówkę, wziąć w leasing lub wynająć. Niezależnie od formy finansowania klienci mogą skorzystać też z usług dodatkowych, takich jak kompleksowe ubezpieczenie i assistance, pakiet serwisowy, serwis opon czy karta paliwowa pozwalająca płacić za tankowanie na podstawie zbiorczej, comiesięcznej faktury.
mBank również zastosował model znany z e-commerce - pojazd zostanie dostarczony klientowi pod wskazany adres, a gdyby klient zmienił zdanie, ma 7 dni na zwrot zakupionego auta.
opr.na podst. bankier.pl
Pandemia zmieniła sposób, w jaki podróżujemy i własny samochód stanowi dziś najchętniej wybierany środek transportu. Zmienił się jednak też sposób, w jaki kupujemy, co widać we wzroście obrotów w handlu w e-commerce, cenionym za wygodę i bezpieczeństwo. Oferta banków odpowiada na potrzeby czasu epidemii i dzięki kompleksowej ofercie wirtualny salon mAuto.pl może być jedynym miejscem, które klient potrzebuje odwiedzić, żeby cieszyć się nowym samochodem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz