Biuro upadło? Ty odpoczywasz.
Turyści z państw unijnych od 1 lipca 2018 r. otrzymują więcej praw w przypadku bankructwa biura podróży. Zmieniają się też zasady wnoszenia reklamacji wyjazdów, podwyższania cen wycieczki czy rozwiązania umowy.
1. Jeśli organizator wyjazdu podniesie cenę o więcej niż 8% możesz odstąpić od umowy i nie poniesiesz żadnych kosztów.
2. Możesz bez konsekwencji odstąpić od umowy, gdy wystąpią nadzwyczajne okoliczności w miejscu wypoczynku, np. panuje tam epidemia, wybuchnie wulkan, jest zagrożenie terroryzmem.
3. Możesz rozwiązać umowę z powodów osobistych, ale biuro podróży potrąci opłatę za odstąpienie. Zgodnie z nowymi przepisami agencja musi uzasadnić jej wysokość.
4. Brak chętnych- w umowie biuro może zastrzec odwołanie wyjazdu: 20 dni przed imprezą, która trwa ponad 6 dni; 7 dni przed imprezą, która trwa 2-6 dni; 48 godz. przed imprezą, która jest krótsza niż 2 dni. Biuro zwraca wpłaty w ciągu 14 dni, ale nie płaci odszkodowania.
5. 3 lata na reklamację- zastrzeżenia co do jakości usług powinieneś złożyć jak najszybciej, nawet w trakcie trwania wyjazdu. Twoje roszczenia przedawnią się dopiero po trzech latach.
6. Biuro bankrutuje- Ty dalej odpoczywasz. Do tej pory mogłeś liczyć na pokrycie kosztów powrotu i zwrot za niewykorzystane dni. Teraz -nawet jeśli biuro upadnie - turyści będą mogli kontynuować wypoczynek.
I pamiętaj- przezorny zawsze UBEZPIECZONY.
Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.
OdpowiedzUsuńDziękuję, pozdrawiam Cię również Karolino :)
OdpowiedzUsuń