5 lipca 2018

Biuro upadło? Ty odpoczywasz.


hamak, plaża, morze,mężczyzna, wypoczynekTuryści z państw unijnych od 1 lipca 2018 r. otrzymują więcej praw w przypadku bankructwa biura podróży. Zmieniają się też zasady wnoszenia reklamacji wyjazdów, podwyższania cen wycieczki czy rozwiązania umowy.

1. Jeśli organizator wyjazdu podniesie cenę o więcej niż 8% możesz odstąpić od umowy i nie poniesiesz żadnych kosztów.

2. Możesz bez konsekwencji odstąpić od umowy, gdy wystąpią nadzwyczajne okoliczności w miejscu wypoczynku, np. panuje tam epidemia, wybuchnie wulkan, jest zagrożenie terroryzmem.

3. Możesz rozwiązać umowę z powodów osobistych, ale biuro podróży potrąci opłatę za odstąpienie. Zgodnie z nowymi przepisami agencja musi uzasadnić jej wysokość.

4. Brak chętnych-  w umowie biuro może zastrzec odwołanie wyjazdu: 20 dni przed imprezą, która trwa ponad 6 dni; 7 dni przed imprezą, która trwa 2-6 dni; 48 godz. przed imprezą, która jest krótsza niż 2 dni. Biuro zwraca wpłaty w ciągu 14 dni, ale nie płaci odszkodowania.

5. 3 lata na reklamację- zastrzeżenia co do jakości usług powinieneś złożyć jak najszybciej, nawet w trakcie trwania wyjazdu. Twoje roszczenia przedawnią się dopiero po trzech latach.

podróż, morze, walizki, kobieta, bezpieczeństwo

6. Biuro bankrutuje- Ty dalej odpoczywasz. Do tej pory mogłeś liczyć na pokrycie kosztów powrotu i zwrot za niewykorzystane dni. Teraz -nawet jeśli biuro upadnie - turyści  będą mogli kontynuować wypoczynek.

I pamiętaj- przezorny zawsze  UBEZPIECZONY.


2 komentarze: